torsdag 29 december 2011

Slut på 2011

2011 är snart slut bara 3 dagar kvar sen slår det om till 2012, tänk vad tiden har gått fort. Mycket har hänt detta år, känns lite som om det är det förlåtande året där man tar tag i det förgångna och förlåter det för att sedan gå vidare med livet och utvecklas. Kanske låter det märkligt men det har verkligen känts detta år, man har brottats med spöken och lärt sig så otroligt mycket om än själv.

Inte trodde jag att jag skulle stå här för 1 år sedan och veta så mycket jag vet idag om mig själv. Sedan den där dagen i augusti förra året har jag lärt mig mer om mig själv och vem jag är än jag tror jag gjort hela mitt liv. Det bästa med året måste ändå varit allt stöd jag fått från mamma, mitt hjärta och mina närmsta vänner.

Trots trotsig höst tycker jag ändå året slutar bra och jag har planer för 2012 redan nu vilket känns skönt. Hur skulle jag annars klara det utan planering.

Även en till sak jag lärt mig om mig själv, planering är A och O när det gäller mitt liv men det är faktiskt ganska skönt att det varit så.

Däremot har det varit ett ganska tungt år på sitt sätt också, speciellt att säga hejdå till sin absolut bästa vän. Det är ett sorgearbete utan dess like. Så tungt i hjärtat har det inte varit på väldigt länge. Även för mitt hjärta har det varit tungt och svårt att bearbeta den saknaden efter vår bästa vän. Kommer aldrig någonsin glömma I.

Det är dags att titta framåt och utvecklas precis på det sättet jag vill utvecklas.

Kanske blir 2012 glädjens år och mitt år! Jag hoppas verkligen det!

"Can we climb this mountain 
I don't know 
Higher now than ever before 
I know we can make it if we take it slow 
Let's take it easy 
Easy now, watch it go"

- The killers - Mr Brightside

1 kommentar:

  1. Du har så rätt - så viktigt att ta chanserna att lära känna sig själv - det är ju livet. Ditt liv.
    Härlig dikt - jag har en på skrivbordet som jag borde dela med mig av! Påminn mig om jag glömer det;-)

    SvaraRadera