lördag 31 december 2011

andas

Varför är karma något man tror kommer bara för man gör en bra eller dålig handling. Har människor glömt att karma är något man har inom hinduismen och det är vad du gör i nuvarande liv som kommer avgöra vad du gör i nästa liv.

Jag tror dock att våra handlingar gör att vi öppnar olika vägar hela tiden och att det är vi som människor som väljer våra handlingar. Att man senare kommer fram till att den handlingen som man kanske gjorde i det förgångna kanske var jättebra eller mindre bra gör oss bara mer mänskliga.

Kanske är det bara nattliga ångor från mitt nagellack som gör att jag sitter och funderar eller så beror det på att jag faktiskt sitter och tänker väldigt mycket. Det har hänt konstiga saker de sista veckorna som jag faktiskt inte riktigt kan förklara men de har nog varit nyttiga för mig.

Riktigt nyttiga faktiskt.

Men och andra sidan har det varit ganska jobbigt och rört upp mycket i huvudet, jag tror faktiskt jag behöver detta för att gå vidare i mitt liv demonerna försvinner en för en och jag kan faktiskt börja andas igen vilket är otroligt skönt.

Tack för det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar