tisdag 27 december 2011

Årslistan för 2011

Fem saker som varit bra detta år:
  1. När jag och hjärtat och I var i Norrland och såg hur det såg ut där. 

Min bild



2. De sista veckorna när jag har fått träffa mamma flera gånger i veckan och verkligen har haft tid för mamma och dotter tid.
3. Att jag började arbeta i mars, som dock bara var nio månader men men det var kul så länge det varade. 
4. Sommaren med mina hjärtan var nog den bästa sommaren och det jag kommer minnas längst nu inpå vintern.
5. Min fina jul med mamma, petter, hjärtat och mormor.

Tre saker som varit sämst med 2011:

1. Helt klart I's flytt från oss, den har varit jobbigast. Det var inte direkt så vi ville att han skulle flytta, det var bara det som var bäst för honom. För hade det löst sig på något sätt skulle vi behållt honom, nu i efterhand så förstår vi att han hamnat hos någon som varit bra för honom och han har sällskap också. Men tungt har det varit och framförallt är det. Det finns liksom inget avslut på det och jag är definitivt väldigt depprimerad för det än. 

2. Att jag varit så sjuk så mycket, att immunförsvaret inte vill vara med alls.

3. Att jag inte hunnit med det jag skulle velat att jag hunnit med. 

Vad har du lyssnat mest på för musik under 2011:
Onerepublic, U2, Adele, Armin van buuren, Alesso, Coldplay, SHM

Vad har du tittat på för serier?
Greys Anatomy, Gossip Girl, Switched at birth, Secret Circle, Vampire Diaries m.m. Har följt mängder av serier men de är de som etsat sig fast som favoriter.

Vilka människor har du hängt mest med i år?
Mitt hjärta, Bext, Nattatio, Mamma, Mormor, Carl, och Sandra på telefon varje dag


Mitt hjärta på taket

Vad är det vackraste du fått i år?
Alla de små sakerna mitt hjärta har gett mig när jag mått dåligt eller alla de vackra kommentarerna från skrivpuff-vännerna på mina dikter. Tack! Ni är underbara! Alla mina julklappar från mina nära och kära! Tack!

Vad är det bästa du läst i år?
Jag har så många att välja mellan om jag ska vara ärlig men house of nights serien är en favorit, en annan är väl hungerspelen, mamutjägar-serien (tack mamma för introducerade mig för den) och sist men inte minst Tjugo år, två människor och en dag av David Nicholas.

Bild lånad från weheartit.com

Gjorde du något som du inte gjort förut?
Ja, jag åkte norr om polcirkeln och trodde jag skulle träffa en hel drös med bönder, myggor och renar. Träffade bara trevliga människor, knott och inga renar alls, jo en på tv!

Vad är din största framgång under 2011?
Vissa skulle säga att det är efter jag började jobba där jag började, men jag skulle nog säga lärdomen jag fått därifrån. Jag har upptäckt saker om mig själv som jag inte ens trodde fanns, jag klarar mer än jag tror jag gör. Jag har också upptäckt att jag faktiskt kan bryta vanor som är väldigt djupt rotade i mig och kunna byta de mot andra bättre saker.

Bästa köpet?
Måste nog vara mina 2 par converse skor eller alla presenter till mamma, vi hade en deal att istället för att ge tillbaka pengarna jag var skyldig mamma skulle jag köpa present för 500 :- i månaden som hon skulle få. 
De måste nog varit det bästa faktiskt!

Vad spenderade du mest pengar på?
På I och efter han flyttade så var det nog på mat! Tråkigt men sant!

Vad önskar du att du hade gjort mer?
Ändrat mina matvanor, slutat äta skit mycket tidigare. Umgåtts med mer I i slutet och Loppan. Jag önskar att jag hunnit med att skriva mer dikter. 

Bild lånad från weheartit.com 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar