lördag 26 november 2011

skrivpuff: regissera

Idag blir det bara betraktelser och tankar om dagens ord på skrivpuff, vet inte hur jag skulle skriva en dikt på detta ord och kanske är det helt ok, för skrivpuff är vad jag uppfattar det mening att ge en inspiration. Tanken är ju att jag ska få skriva vad jag vill och skriva är just det jag älskar. Att det inte hela tiden inte blir dikter spelar nog ingen roll.

So here it goes:

När jag hör ordet regissera tänker jag på om mitt liv skulle bli film, då skulle jag vilja vara en av de som var med och bestämde om min film. Manuset skulle inte få finnas om det inte var någon jag litade på som skrev det och jag var tvungen att godkänna allt, kontrollfreak som jag är!

Vilka skådespelare skulle då få vara med i min film. Det är en jäkla bra fråga men en sak som är säker den som skulle få spela mig är faktiskt helena bergström för jag har hört ett antal gånger att jag är så lik henne, jag vet inte kanske är det bara näsan som är lik men hon är vacker. Om det inte skulle vara en svenska skulle jag valt Anne Hathaway! Hon är bland de vackraste jag sett på länge och en av mina favoriter.

Tillbaka till ordet, jag tror faktiskt inte jag skulle vilja att mitt liv blev en film, det skulle nog inte vara så intressant. Däremot skulle jag nog vilja att mitt liv speglades i min dikter och att det till slut blev en diktsamling av mitt liv iställe. Det hade nog varit bättre.

Mitt liv blir ingen film någon ska få regissera utan en bok som jag skriver!!


Bild lånad från weheartit.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar