fredag 12 augusti 2011

Skrivpuff: låna (ingen dikt denna gång)

Med tanke på låna, så vaknade min mastiff hane Ivar alldeles nyss, han sträckte på sig  och såg helt ny vaken ut. Har legat på sin favorit del av mattan hela natten (han har sovkorgar, läs dagbäddar). Han ställde sig vid vår soffa och frågade om han fick komma upp (lägga upp tassen på soffan, se frågande ut och vänta på att han får ett "varsegod", "kom upp", "upp" eller en liten putt i rumpan).

Nu är det så att jag sover med två snark-maskiner. En hund som låter som 3 stora män och en man som snarkar som en liten man kan göra. I vanliga fall sover jag med öronproppar och det är gudomligt, jag får lugn och ro och inga bilar eller fåglar hör jag heller på morgonen.

Tillbaka till saken!

Mina kuddar låg på soffan och mitt täcke lika så för jag sov på soffan inatt, är så förkyld att det gör ont att stoppa in öronproppar. Så när jag har sovit på soffan tycker Ivar det är riktigt mysigt att kliva upp lukta länge på min kudde, titta frågandes på mig och säger jag varsegod han får komma upp i soffan så lånar han min kudde en stund och helst ska han låna mitt täcke ett tag också. Så där ligger han nu och myser med mattes täcke och kudde.

Ivar har en egen blogg om ni vill läsa. Tryck bara här!







1 kommentar: