måndag 1 augusti 2011

Moln

Jag hittade skrivpuff och tänkte att eftersom jag ändå skriver mina dikter och tankar kan jag lika gärna hitta inspirationen där också.

Idag var det Moln.

Stora fluffiga sockervadds älskande,
sagofigurer i ett innerligt yrväder.

Jag ligger där och tittar upp,
ser hundar, drakar, bilar
och alla roliga saker.

Jag ser det jag vill se,
det jag behöver se,
det jag känner inom mig,
det jag längtar efter.

Molnen gör att jag blir barn på nytt.
Precis det jag behöver idag!

5 kommentarer:

  1. Härlig vinkling som väcker egna minnen. Kanske du ändå ska ändra typsnittet eftersom åtminstone jag hade svårt att se vad som stod. Visst ger det inspiration,välkommen!!

    SvaraRadera
  2. underbart att bara titta på dem, man tröttnar aldrig

    SvaraRadera
  3. Ja! Moln är fantastiska på det viset!!! Aldrig blir man väl så lugn som när man får tid över att titta på dom.

    SvaraRadera
  4. Tack för de fina kommentarerna! Typsnittet tänker jag ändra när jag hittat det jag letar efter! Mao snart! =)

    SvaraRadera
  5. Hej lilla hjärtat! Härligt att du också har hittat hit:)
    Fin dikt om att hitta barnet inom sig. Kram från nästanmoster Cillan

    SvaraRadera