torsdag 16 februari 2012

skrivpuff: att vara snäll

Snäll,
Snäll,
Snäll,

Jag smakar på ordet
Snäll!

Att vara snäll,
att göra något bra 
mot/för/till någon annan.

Att inte göra illa
någon annan.

Vad tjänar det till
att vara snäll?

När alla bara ändå är
elaka mot varandra?

Jo, man står på de
godas sida och
kan göra något bra för någon annan
som verkligen behöver 
hjälpen!

Jag tycker om att vara snäll,
men inte bli huggen i ryggen.

Snäll,
Snäll,
Snäll,

Mitt mål är att vara snäll,
in i det sista!



3 kommentarer:

  1. Jag tror att alla gillar snällhet. Problemet är att alla tar inte av sig kängorna om inte någon upprepat tar dom i Örat - så, man måste också kunna vara hård; även mot de som har lite svårt för att begripa! Där ligger det jobbiga.

    SvaraRadera
  2. Kanske ska tillägga att det inte var barn jag tänkte på. Barn ska man vara snäll mot!:)

    SvaraRadera