måndag 20 februari 2012

Skrivpuff: att fokusera

Jag sitter här med pennan i handen,
pappret på bordet.

Jag måste försöka fylla i
papprena.

Det ringer på dörren,
brevbäraren kommer och 
lämnar ett paket.

Juste, 
de där papprena som måste
fyllas i.

Vattenkannans tjutande ljud,
té dags.
Smörgås på det och en liten
sen lunch.

Juste, 
de där papprena måste fyllas i.

Ringer på dörren igen,
sambon kommer hem.
Middagen måste göras.

Juste,
de där papprena måste
jag fylla i och skicka in.

Sambon roppar,
jag kommer springande,
hunden måste gå ut.

Kommer in helt
fokuserade på att fylla i 
pappren,

Telefonen ringer,
mormor pratar länge 
och det är så mysigt.

Klockan är mycket och 
jag är trött.

Papprena får jag ta imorgon,
istället!


5 kommentarer:

  1. :)
    Testa en annnan webläsare om du har problem med att kommentera. Google Chrome brukar krångla minst. Jag använder Safari och den brukar också fungera. IE är förmodligen den som krånglar mest.

    SvaraRadera
  2. Igenkänning. Svårt att fokusera.

    SvaraRadera
  3. Eller hur? Varför är det så svårt just med papper?

    SvaraRadera
  4. Sitter just nu med ett fånigt känna-igen-leende
    Papper är ju så tråkigt

    SvaraRadera