söndag 16 oktober 2011

Skrivpuff: Beundra

Idag blir det en skrivpuff i bristen på inspiration.

Jag ser en person,
jag ser utseendet,
men för mig är det ej viktig i
sammanhanget.

Jag ser en kvinna,
en kvinna som fått uthärda
massor,

en kvinna som har två barn,
som inte är enkla.

Jag ser en kvinna som
i mina ögon är stor.
en kvinna som i min ögon
är stark, stolt och målmedveten.

Det är till henne jag ser upp till.
En kvinna som ger utstårlning av
styrka, en kvinna som ger mig
mod att finna styrka inom mig.

Denna kvinna är för mig,
viktig! 

Denna kvinna är min
Mamma!



6 kommentarer:

  1. Bra, jag var hela tiden nyfiken på vem kvinnan är eller var.

    SvaraRadera
  2. så fin malena, jag har tårar i ögonen - det är verkligen din mamma! massa kramar från mig <3

    SvaraRadera
  3. Jag läser din dikt med vemodig känsla.
    Önskar jag kunde beundra min egen mamma så förbehållslöst. För egentligen är hon värd att beundras - som alla mammor.

    SvaraRadera
  4. Sitter också med tårar i ögonen. Detta är en av
    de finaste kärleksförklaringar jag har läst!

    SvaraRadera