torsdag 28 juli 2011

Sorgen som sitter i djupet av mitt hjärta

Vad är det egentligen att förlåta?
Är det att gå ner i djupet i sitt hjärta och någonstans där hitta förlåtelse för all sorg personen orsakat?

Jag vet inte ärligt talat om jag kan förlåta, förlåta alla handlingar, alla ord, allting! Jag säger inte att jag är perfekt för det är ingen, men någonstans att bli sårad år, efter år, efter år och verkligen erkänna vad som hänt under hela tiden gör riktigt ont.

Den som inte gått den vägen kan nog aldrig förstå vad man känner och verkligen tänker. Jag skulle vilja släppa allt som hänt och bara gå vidare, men det är lättare sagt än gjort. Jag skulle någonstans vilja slippa känna allt jag gör och sorgen i mitt hjärta men det är totalt omöjligt just nu.

Om några veckor är det 1 år sedan, tänk att det redan har gått 1 år, trots detta har det varit några bumps på vägen och jag har fått starta om med känsloarbetet.

Frågan är, Kommer jag någonsin kunna förlåta dig?
Allvarligt talat önskar jag det, men jag tror inte det!
Förlåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar