söndag 8 januari 2012

Klubbad säl

Trött som en klubbad säl,
ja klockan är nästan 0115 
nu när jag skriver.

Är trött i kroppen,
trött av smärtan i kroppen.
Varför får det aldrig ett slut?

Smärtan i kroppen var ju nästan
borta, varför fick jag tillbaka den igen?
Varför tar det aldrig slut med konstiga saker?

Jag ramlade,
jag föll,
jag fick skrubbsår,
bulor,
blåmärken,
och ett virus.

Tack till den som
försöker säga mig något,
jag har förstått att du vill säga mig något.

Men vad?

Vill du vara så snäll att berätta det nu,
innan helvetet bryter lös?

Är trött på att inte veta,
att inte veta ett skit.

Jag vill ha svar på saker.

Som varför té koppar alltid är större en kaffe koppar!
Så svara nu, varför är det så?

Alla dessa frågor -.-

Bild lånad från weheartit.com 

2 kommentarer:

  1. En text som hettar. Att inte veta anledningen till smärta. Förstår ilskan.

    SvaraRadera
  2. Bra, text med många funderingar.

    SvaraRadera